Christiekonferansen
Christiekonferansen 2017

Nominer din kandidat til Christieprisen!

Kjenner du en brobygger? Noen som har bidratt til å synliggjøre universitetets betydning for samfunnsutviklingen?

Det er nå mulig å nominere din kandidat til Christieprisen 2017!

Christieprisen deles hvert år ut til en person eller en virksomhet som har bidratt til god samhandling mellom forskning, utdanning og omverdenen. Gjennom arbeidet sitt skal de ha bidratt til å fremme eller synliggjøre universitetets betydning for samfunnsutviklingen.

Prismottakere er enkeltpersoner, grupper, institusjoner, bedrifter eller organisasjoner innenfor forskning, kultur-, nærings- og samfunnsliv.

Nominasjonsprosessen er konfidensiell, og prisvinneren utpekes av en jury oppnevnt av styret ved Universitetet i Bergen. Som grunnlag for juryens arbeid må det foreligge en utfyllende skriftlig begrunnelse (1-3 sider) for hver kandidat.

Prisen er på 250 000 kroner, i tillegg til et kunstverk og et diplom.

Fristen for å nominere er 1. februar 2017. Alle er velkomne til å nominere kandidater, og du kan sende din nominasjon til christiekonferansen@uib.no.

Tidligere vinnere av Christieprisen
2016 - Litteraturhuset i Bergen
2015 – Christian Rieber, GC Rieber Fondene
2014 – Sjur Holsen, tidligere politisk redaktør i BT, (post mortem)