Om Eiendomsavdelingen
Eiendomsavdelingen skal gjennom planlegging og daglig forvaltning, sikre at Universitetet i Bergen og tilsluttede virksomheter sine behov for arealer, bygninger, bygningsteknisk infrastruktur, uteområder og drift av dette blir oppfylt.
Hovedinnhold
Avdelingens ansvarsområder
Eiendomsavdelingen er ansvarlig for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av alle universitetets bygninger, tekniske anlegg og utearealet.
Eiendomsavdelingen utfører i tillegg en rekke servicetjenester overfor UiBs studenter, ansatte og publikum – f.eks. post- og transporttjenester, administrasjon av adgangskort, utleie av lokaler, utleie av velferdshytter, parkering mm.
Fakta om avdelingen
Eiendomsavdelingen er en del av sentraladministrasjonen ved UiB
- Eiendomsavdelingen er ledet av eiendomsdirektøren og er organisert i Drift, Prosjekt, Fagstøtte & Stab, Større satsinger.
Avdelingen har ca. 100 ansatte i hel og deltidsstillinger (ca. 95 årsverk)
Avdelingen har kompetente medarbeidere innen en rekke fagområder og disse har sin arbeidsplass spredt rundt på universitetsområdet
Avdelingens administrasjon holder til i Nygårdsgate 5, 5.et., mens de enkelte driftsenhetene er lokalisert innenfor sine driftsområder
- Eiendomsavdelingen forvalter UiBs egen bygningsmasse, men også en del innleide arealer