Home
Click
  • E-mailArve.Asbjornsen@uib.no
  • Phone+47 55 58 90 84
  • Visitor Address
    Jonas Lies vei 91
  • Postal Address
    Postboks 7807
    5020 BERGEN
  • Statistical and implicit learning of language
  • Neurocognitive functions in learning impairments

 

  • Professional issues in speech-language therapy/logopedics
  • Evidence Based Practice
  • Research methodology
  • Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole Johan. 2017. Norske innsatte: Kartlegging av lesevansker og oppmerksomhetsvansker 2015. Fylkesmannen i Hordaland, Bergen. 87 pages.
  • Eikeland, Ole Johan; Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil. 2017. Innsatte fra Albania, Litauen og Polen: Utdanning, arbeid, ønske og planer. Fylkesmannen i Hordaland, Bergen. 81 pages.
  • Plante, Elena; Patterson, Dianne; Sandoval, Michelle; Vance, Christopher J.; Asbjørnsen, Arve Egil. 2017. An fMRI study of implicit language learning in developmental language impairment. NeuroImage: Clinical. 14: 277-285. doi: 10.1016/j.nicl.2017.01.027
  • Asbjørnsen, Arve Egil; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje. 2016. Spørreskjema om voksnes lesing (SLV) som screeninginstrument for leseferdigheter : erfaringer fra bruk i en surveyundersøkelse blant norske innsatte. Norsk tidsskrift for logopedi. 62: 14-25.
  • Eikeland, Ole Johan; Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil. 2016. Norske innsette: Utdanning, arbeid, ønske og planar. Fylkesmannen i Hordaland, Utdanningsavdelinga, Bergen. 85 pages.
  • Johnsen, Grethe; Kanagaratnam, Pushpa; Nordling, Tove Saga; Wilberg, Camilla; Asbjørnsen, Arve Egil. 2016. Psychophysiological responses to an executive task in refugees with chronic PTSD and comorbid depression. Nordic Psychology. 18 pages. doi: 10.1080/19012276.2016.1245157
  • Katsos, Napoleon; Cummins, Chris; Ezeizabarrena, Maria-José; Gavarró, Anna; Kraljević, Jelena Kuvač; Hrzica, Gordana; Grohmann, Kleanthes; Skordi, Athina; Jensen de López, Kristine; Sundahl, Lone; Van Hout, Angeliek; Hollebrandse, Bart; Overweg, Jessica; Faber, Myrthe; van Koert, Margaret; Smith, Nafsika; Vija, Maigi; Zupping, Sirli; Kunnari, Sari; Morisseau, Tiffany; Rusieshvili, Manana; Yatsushiro, Kazuko; Fengler, Anja; Varlokosta, Spyridoula; Konstantzou, Katerina; Farby, Shira; Guasti, Maria Teresa; Vernice, Mirta; Okabe, Reiko; Isobe, Miwa; Crosthwaite, Peter; Hong, Yoonjee; Balčiūnienė, Ingrida; Nizar, Yanti Marina Ahmad; Grech, Helen; Gatt, Daniela; Cheong, Win Nee; Asbjørnsen, Arve Egil; Torkildsen, Janne von Koss; Haman, Ewa; Miękisz, Aneta; Gagarina, Natalia; Puzanova, Julia; Anđelković, Darinka; Savić, Maja; Jošic, Smiljana; Slančová, Daniela; Kapalková, Svetlana; Barberán, Tania; Özge, Duygu; Hassan, Saima; Chan, Cecilia Yuet Hung; Okubomm, Tomoya; van der Lely, Heather; Sauerland, Uli; Noveck, Ira. 2016. Cross-linguistic patterns in the acquisition of quantifiers. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. 113: 9244-9249. doi: 10.1073/pnas.1601341113
  • Kobbevik, Annbjørg; Åsmul, Ingvild; Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil. 2016. En undersøkelse av lese- og skriveferdigheter blant unge voksne : skiller innsatte seg fra andre med sammenlignbart utdanningsnivå? Spesialpedagogikk. 81: 53-67.
  • Manger, Terje; Eikeland, Ole Johan; Asbjørnsen, Arve Egil. 2016. Norske innsette: Utdanningsmotivasjon og hinder for utdanning i fengsel. Fylkesmannen i Hordaland, Bergen. 60 pages.
  • Roth, Beate Buanes; Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje. 2016. The relationship between prisoners' academic self-efficacy and participation in education, previous convictions, sentence length, and portion of sentence served. Journal of Prison Education and Reentry. 3: 106-120. doi: http://dx.doi.org/10.15845/jper.v3il.1040
  • Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Eikeland, Ole Johan. 2015. Symptoms of ADHD are related to education and work experience among incarcerated adults. Journal of Prison Education and Reentry. 2: 18-30.
  • Eidsvåg, Sunniva Sørhus; Austad, Margit; Plante, Elena; Asbjørnsen, Arve Egil. 2015. Input variability facilitates unguided subcategory learning in adults. Journal of Speech, Language and Hearing Research. 58: 826-839. doi: 10.1044/2015_JSLHR-L-14-0172
  • Plante, Elena; Almryde, Kyle; Patterson, Dianne K.; Vance, Christopher J.; Asbjørnsen, Arve Egil. 2015. Language lateralization shifts with learning by adults. Laterality. 20: 306-325. doi: 10.1080/1357650X.2014.963597
  • Plante, Elena; Patterson, Dianne; Gómez, Rebecca; Almryde, Kyle R.; White, Milo G.; Asbjørnsen, Arve Egil. 2015. The nature of the language input affects brain activation during learning from a natural language. Journal of Neurolinguistics. 36: 17-34. doi: 10.1016/j.jneuroling.2015.04.005
  • Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Jones, Lise Øen; Eikeland, Ole-Johan. 2014. Norske innsatte: Lesevansker og oppmerksomhetsvansker. Fylkesmannen i Hordaland, Bergen. 56 pages.
  • Asbjørnsen, Arve Egil; Obrzut, John E.; Oyler, James D. 2014. A cross-cultural comparison of verbal learning and memory functions in reading disabled American and Norwegian adolescents. Scandinavian Journal of Psychology. 55: 115-122. Published 2014-03-06. doi: 10.1111/sjop.12108
  • Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje; Gröning, Linda; Westrheim, Kariane; Asbjørnsen, Arve Egil. 2014. Innsatte fra Litauen, Polen og Nigeria: Utdanning, arbeid og kompetanse. Fylkesmannen i Hordaland, Utdanningsavdelinga, Bergen. 114 pages.
  • Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil. 2014. Innsette med lærevanskar ønskjer opplæring under soning. Spesialpedagogikk. 79: 71-78.
  • Plante, Elena; Almryde, Kyle; Patterson, Dianne K.; Vance, Christopher J.; Asbjørnsen, Arve Egil. 2014. Language lateralization shifts with learning by adults. Laterality. 1-20. doi: 10.1080/1357650X.2014.963597
  • Eikeland, Ole-Johan; Manger, Terje; Asbjørnsen, Arve Egil. 2013. Nordmenn i fengsel: Utdanning arbeid og kompetanse. Fylkesmannen i Hordaland, Bergen. 89 pages.
  • Johnsen, Grethe; Kanagaratnam, Pushpa; Asbjørnsen, Arve Egil. 2013. Posttraumatisk stressforstyrrelse er forbundet med kognitive dysfunksjoner. Tidsskrift for Norsk Psykologforening. 50: 201-207.
  • Jones, Lise Øen; Asbjørnsen, Arve Egil; Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan. 2013. Innsatte i norske fengsel: Lese- og skriveferdigheter og mestringforventningers betydning for deltakelse i utdanning. Fylkesmannen i Hordaland, Bergen. 70 pages.
  • Jones, Lise Øen; Manger, Terje; Eikeland, Ole Johan; Asbjørnsen, Arve Egil. 2013. Participation in prison education: Is it a question of reading and writing self-efficacy and actual skills? Journal of Correctional Education. 64: 41-62.
  • Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Asbjørnsen, Arve Egil. 2013. Effects of educational motives on prisoners' participation in education and educational desires. European Journal on Criminal Policy and Research. 19: 245-257. doi: 10.1007/s10610-012-9187-x
  • Manger, Terje; Eikeland, Ole-Johan; Roth, Beate Buanes; Asbjørnsen, Arve Egil. 2013. Nordmenn i fengsel: Motiv for utdanning. Fylkesmannen i Hordaland, Bergen. 49 pages.

More information in national current research information system (CRIStin)