Hjem
Ansattsider
Møbler og inventar

Inventar og gjenbruk

Her finner du informasjon om hvordan du går frem om du og din enhet har behov for møbler eller annet inventar. Husk på at UiB har et særlig ønske om å gjenbruke møbler for å spare miljøet og redusere kostnader.

Hovedinnhold

Interiørgruppen kan bidra på ulike måter, blant annet med fargeanalyser, interiørdesign konsepter, møbleringsplanlegging, logistikk og anskaffelser, så vel som innvendig solskjerming og gjenbruk av møbler.

Møbler

Skal du anskafffe møbler til din enhet bruker du møbelguide-sidene. Der finner du stegvis informasjon om hvordan du bør gå frem. Se også DFØs fremgangsmåte for grønne sirkulære anskaffelser.

Rutiner for møbelkjøp:

  1. Undersøk om møbelet du har, kan repareres- kontakt møbelleverandør og spør om de kan reparere ihht. avtalepriser
  2. Undersøk om dere kan bruke noe som finnes allerede (gjenbruk)- har instituttet/avdelingen din et passende møbel som kan brukes?- sjekk UiBs byttegruppe i Teams- kontakt UiBs interiørgruppe via UiB Hjelp (har de noe på møbellageret som kan brukes?)
  3. Undersøk om du kan kjøpe brukt hos rammeavtaleleverandør
  4. Kjøp nytt møbel av rammeavtaleleverandør

Innvendig solskjerming

Har du behov for innvendig solskjerming? Send en henvendelse til interiørteamet via UiBhjelp, så videreformidler vi dette til UiB sin rammeavtaleleverandør Markisesenteret. Leverandør tar deretter kontakt for å gjennomføre en befaring. For bestilling gjøres dette via sentralt bestillingssystem, Unit4.

Gjelder det rengjøring av gardiner kontakt renholdssjef Anette Blich.