Ansattsider

UiBs nyhetskanaler

Kanaler for nyhetssaker om forskning, utdanning og større hendelser ved UiB.

UiB.no/aktuelt  og UiB.no/news

Aktueltsidene skal synliggjøre bredden ved Universitetet i Bergen og gjenspeile universitetets strategiske satsinger på forskning, utdanning og samfunnskontakt.

UiB og samfunnet

UiB og samfunnet oppsummerer noe av det Universitetet i Bergen har bidratt med til samfunnet i året som er gått.

The UiB Magazine

The UiB Magazine (tidligere Hubro International) skal profilere UiB som et internasjonalt anerkjent forskningsuniversitet, vise UiB som breddeuniversitet og plassere UiB i en ”eksotisk” ramme som del av vestlandsregionen. Utenlandske studenter og forskere med interesse for studier eller jobb ved UiB er de primære målgruppene. Siste utgave ble utgitt i 2020.

UiBs kalender

UiBs kalender gir en god oversikt over aktiviteter arrangert av og ved Universitetet i Bergen.

UiB i sosiale medier

TV og film

Desken ved Kommunikasjonsavdelingen og våre kommunikasjonsrådgivere ved fakultetene produserer saker/multimedia til UiBs nyhetskanaler. Det blir også produsert informasjonsmateriell for UiB, både tekst og tv-produksjon.

På Høyden

På Høyden er en intern kanal for nyheter, meldinger og ytringer for ansatte og studenter ved UiB.

Debatten i På Høyden ivaretas gjennom kommentarfelt og ytringer, med lav terskel for publisering av meninger fra UiB-ansatte. Debatten vil modereres og ha tydelige retningslinjer for å unngå sjikane og personangrep. Man kan heller ikke være anonym.

Tips, innspill og debattinnlegg til På Høyden sendes til desk@uib.no