Geofysisk institutt

Hvor kan jeg finne opplysninger om det Indiske Hav?

Jeg prøver å finne informasjon om havtemperaturer i det Indiske Hav (havet mellom India og østkysten av Afrika). Vet dere hvor jeg kan finne opplysninger om dette?? (vet at Deutsches Hydrographisches Institut har hatt data om dette for andre havområder... )
Først og fremst er jeg interessert i å finn havtemperaturen ved ca 100 meters dyp, men det hadde også vært fint med en slags oversikt over vanntemperatur som funksjon av havdybden.
Vet ikke om dere har noe informasjon om dette eller vet om noen jeg kan ta kontakt med?
Håper dere kan hjelpe meg med dette!

Svar: Columbia University har laget en database over forskjellige datasett. For å gjøre dette på en effektiv måte bør du finne de omtrentlige geografiske koordinater før du begynner å lete. Får du vanskeligheter kan du gjerne komme tilbake.
Herman Gade

Jeg lurer på endel ting om klimaet i Nordsjøen/ Norskehavet.

Hvordan er værforholdende der, strømninger, vind, bølger(høyde), temperatur? Lurer på om dere har en tidevannstabell for Trondheim.

Svar: På Meteorologisk Institutts sider finner vannstandstabeller for hele Norskekysten

Herman Gade