Internasjonalt_old
Velkommen til Universitetet i Bergen

Et internasjonalt forskningsuniversitet

Universitetet i Bergen er et internasjonalt forskningsuniversitet dedikert til forskning, vitenskap og høyere utdanning. Ut fra sin akademiske historie og tradisjoner, retter Universitetet i Bergen blikket fremover, med fokus på grunnleggende forskning, PhD-utdanning, forskningsbasert undervisning og utvikling av akademiske disipliner.

Universitetet i Bergen er involvert i omfattende internasjonalt samarbeid og har bilaterale avtaler med universiteter, forskningsinstitusjoner og faglige kompetansemiljøer i alle deler av verden.

Mobilitet og utveksling er viktig for å opprettholde og videreutvikle en internasjonal profil. Universitetet i Bergen oppfordrer derfor både studenter og ansatte til forsknings- og studieopphold i utlandet, samtidig som fakulteter og institutter åpner sine dører for internasjonale besøkende.