Det juridiske fakultet

Avtaleloven blir 100 år 31. mai 2018 – vi feirer

Avtaleloven trådte i kraft 31. mai 1918. Loven blir 100 år torsdag 31. mai i år. Vi feirer med et seminar i avtalerett der vi setter lyset både på de siste hundre årene, men ikke minst også ser fremover.

Håndtrykk
Avtaleloven er 100 år. Dette skal Det juridiske fakultet feire med et stort seminar den 31 mai.
Freepik

Seminaret vil ha femten foredragsholdere som vil dekke avtaleretten i stor bredde. Vi vil sette avtaleloven inn i en nordisk og europeisk ramme – i lys av at avtaleloven kom til i et nordisk samarbeid, og at EUs forbrukeravtaledirektiv er gjennomført i loven.

Programmet er lagt ut her.

- Medlemmer av Advokatforeningen kan søke til foreningen om å få seminaret godkjent som etterutdanning.

Vi inviterer alle jurister og studenter med interesse for avtalerett til seminaret. Man kan følge alle eller noen av eller ett av foredragene. Seminaret avsluttes med middag.

Både seminaret og middagen vil finne sted på jusbygget på Dragefjellet, som huser Det juridiske fakultet ved Universitetet i Bergen. Man kan melde seg på bare til foredragene – til foredragene og lunsj – eller til foredragene, lunsj og middag.

Skulle noen av deltakerne på seminaret ønske å bli i Bergen den påfølgende helgen, kan vi varmt anbefale det. Bergen er alltid vakker, men er på sitt vakreste i månedsskiftet mai/juni. Da arrangeres også Festspillene med et vell av tilbud innenfor klassisk musikk, bildende kunst og mye annet. Skulle noen f.eks. være så heldig å få billetter til en konsert i Edvard Griegs hjem på Troldhaugen og/eller i Ole Bulls villa på Lysøen, kan vi garantere en sjelden og minnerik opplevelse. Det er derfor all grunn til å invitere med ektefelle eller samboer, familie og venner til Bergen denne helgen.

Du finner link til påmelding i høyremenyen. Husk at du må melde deg på selv om du bare skal være med på det faglige programmet (gratis).

Følg eventen på facebook