Digital kultur

Nettverk og andre tilbud for deg som er interessert i digital kultur

Det finnes en rekke gode nettverk og organisasjoner som ønsker studenter og andre som er interessert i digital kultur velkommen.

Her har vi samlet noen av dem:

• Dataforeningen har gratis studentmedlemskap og mange foredrag her i Bergen.
  • Geek Girl Dinners Bergen (GGDB) har kurs, foredrag og møter for kvinner som liker teknologi. Studenter fra digital kultur har vært sterkt involvert her, og de er veldig inkluderende, så ikke vær redd for å stille opp på et møte. Menn kan ta kontakt for å høre hvilke møter de har adgang på.
  • JavaZone er en årlig konferanse i Oslo som reiser på turné til studentbyene med et utvalg av foredragene. I 2012 kommer de antageligvis til Bergen 26. september.
  • Bergen elektroniske kunstsenter (BEK) er et nasjonal kompetansesenter for arbeid med kunst og ny teknologi. De organiserere kurs, workshops og foredrag. Epostlisten for BEKere, BB, gir info om hva som skjer.
  • Piksel er en årlig festival for kunstnere og utviklere som arbeider med fri og åpen kildekode, programvare, hardware og kunst.
  • Spillmakerlauget er en gruppe spillutviklere i Bergensregionen som møtes hver måned og ønsker studenter velkomne. De arrangerer også Bergen Game Jam hver januar hvor studenter og andre kommer sammen for å lage jappe spill sammen.
  • Nordiske mediedager arrangereres hver mai, og her kan studenter melde seg som frivillige og få gratis adgang mot noe arbeid. Det er ofte store navn på festivalen, og alltid endel som er relevant for sosiale medier og digitale medier.