UiB Alumni
FOREDRAG

Hans-Wilhelm Steinfeld i Egget 28. november

Årets æresalumn ved UiB, Hans-Wilhelm Steinfeld holder foredrag om menneskerettigheter i Usbekistan på lørdag 28. november kl. 12. Gratis og åpent for alle!

Hans-Wilhelm Steinfeld holder foredrag i Egget på Studentsenteret, lørdag 28. november
Eivind Senneset

Arrangementet er et samarbeid med Amnesty International, og deres kampanje "Skriv for liv". Foredraget finner sted i Egget på Studentsenteret, og er gratis og åpent for alle.

Usbekistan har vært gjenstand for mye mediaoppmerksomhet den siste tiden grunnet Vimpelcom/Telenors investeringer i det korrupte landet. Myndighetene i Usbekistan har også vært sterkt kritisert for sin omfattende bruk av tortur.

Bakgrunnen for foredraget er at Hans-Wilhelm Steinfeld har besluttet å støtte Amnesty i kampen for journalisten Muhammad Bekzhanov, som ble arrestert, torturert og dømt til 15 års fengsel i 1999.

Steinfeld har valgt å vise solidaritet med Bekzhanov gjennom å belyse situasjonen i Usbekistan.