Institutt for sosialantropologi

Rase, rasisme og annerledeshet: Et åpent møte og forelesning med Paul Gilroy

Velkommen til seminar på Litteraturhuset og forelesning ved UiB med professor Paul Gilroy.

Portrait of Paul Gilroy
Professor Paul Gilroy kommer til Bergen 19.-20. april.
Paul Gilroy

Professor Paul Gilroy (King’s College London) har de siste tredve årene vært en av verdens ledende postkoloniale intellektuelle. Han har markert seg som en sterk kritiker av både «rase»-tenkning og rasisme og har tatt til ordet for nye måter å tenke annerledeshet på. Møt ham i samtale med forskerne Yael Harlap og Bjørn Enge Bertelsen. Arrangementet er støttet av Fritt Ord.

NB: Arrangementene vil foregå på engelsk, les mer her:

Arrangører: Senter for Kvinne og kjønnsforskning, Institutt for pedagogikk og Institutt for sosialantropologi, UiB.

Professor Gilroy vil også gi en forelesning påfølgende dag, 20. april kl 12:00-14:00 i Lite auditorium, 2. etasje ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Fosswinckels gate 6.

Alle interesserte er hjertelig velkomne til begge arrangementene!