Institutt for økonomi

Nyhetsarkiv for Institutt for økonomi

Studentutvalgene Econos og Enigma ved Institutt for økonomi inviterer til karrieredag for økonomistudenter ved Universitet i Bergen
Tirsdag 30 januar fyller Espen Bratberg 70 år
On December 5, Ranveig Falch joined the department of economics as an associate professor (tenure track). Ranveig received her PhD from the Norwegian School of Economics (NHH) and did a post-doc at FAIR NHH. Her primary field of research is empirical behavioral economics, where she focuses on issues such as gender discrimination, human capital investment, and inequality acceptance. Her interests... Les mer
Lørdag 9 desember fylte professor Frode Meland 50 år.
Instituttet gratulerer professor Steinar Vagstad med 60 år den 22 mai.
2. februar 2023 gikk karrieredagen til Econos av staben i Universitetsaulaen. Dette er en dag Studentforeningen har jobbet mot og sett frem til i et helt halvår. Og for en suksess dette var! Aulan var fylt med ivrige studenter og spente arbeidsgivere, med en god blanding av latter og småprat. Vi har intervjuet Leder for Econos, Nora Damlien, for å få et innblikk i hele prosessen bak denne dagen.
Studentutvalget Econos ved Institutt for økonomi inviterer til den første karrieredagen for økonomistudenter ved Universitet i Bergen
Professor Sigve Tjøtta vant Samfunnsøkonomen sin artikkelpris for 2021 og halve 2022.
Exciting academic position at Department of Economics
Fredag 10 juni ble det arrangert en flott seremoni i Håkonshallen for Bachelor- og Masterkandidater ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet.
Stipendiat Ingrid Ovidia er nylig valgt inn som medlem fra gruppe B (midlertidig vitenskapelig ansatte) med virkning fra 1.8.2022 - 31.7.2023.
Finally, we can arrange in-person PhD courses again! This week we are hosting a PhD course in “Topics in the Industrial Organization of Education Markets”.

Sider