Senter for farmasi

Genericaprisen 2009 til Anni Vedeler

Til den nybakte prisvinneren hadde studentene følgende hilsen: "Kjære Anni! Tusen takk for den fremragende innsatsen du har lagt ned for å tilrettelegge BIOBAS for oss farmasistudenter. Du er en verdig vinner av Genericaprisen 2009."

Generica er farmasistudentenes forening på UiB og deler annen hvert år ut Genericaprisen, som er en gravert granittmorter.

I statuttene for Genericaprisen står det følgende om kriteriene for å vinne prisen:

”Formålet med prisen er å hedre fremragende innsats for farmasistudiet og/eller farmasistudentene ved Universitetet i Bergen. Innsatsen skal gå ut over oppgaver og/eller verv vedkommende er forventet å utføre tilknyttet sin stilling/ sitt verv. Vedkommende skal vise sterkt og tydelig engasjement, ha styrket farmasistudiet ved å tilføre økt faglig kvalitet og/eller gjort ekstraordinære tiltak for det sosiale miljøet ved farmasistudiet i Bergen.”

Med disse ordene ble Anni Vedeler hedret av studentene med Genericaprisen 2009:

"Kjære Anni!
Tusen takk for den fremragende innsatsen du har lagt ned for å tilrettelegge BIOBAS for oss farmasistudenter.Fagene som inngår i BIOBAS er svært viktige og grunnleggende for studiet og du har gitt oss farmasistudenter mulighet til å få et godt faglig utbytte av BIOBAS. Du har sett studentene, hørt studentene og du har vist et enormt engasjement for studentene. Det er ingen tvil om at du tilfredsstiller kriteriene for å vinne Genericaprisen. Du er en verdig vinner av Genericaprisen 2009."

Tidligere vinnere av Genericaprisen:

2007: Leder av programstyret for farmasi Leif Sætre

2005: Faglig koordinator på Senter for farmasi Svein Haavik.