Algoritmer

Nyhetsarkiv for Algoritmer

En helg i november ble dusin på dusin med ballonger gitt bort etter hvert som lagene klarte utfordringene de ble stilt overfor i den ferske programmeringskonkurransen Bergen Open.
Etter fem intensive timer er den internasjonale finalen i programmering ACM-ICPC over. Laget fra UiB kan være stolte av å ha løst fire vanskelige programmeringsutfordringer, og oppnådde en meget hederlig 56. plass i den prestisjetunge konkurransen.
For første gang på ti år har et norsk universitet klart å kvalifisere seg til finalen i verdens største programmeringskonkurranse ACM-ICPC. For å forberede seg best mulig, ble laget med studenter fra UiB derfor sendt til treningsleir i Moskva for å lære av de største forhåndsfavorittene.
Hvert år samles studenter og profesjonelle informatikere for å løse en utfordring for Google. Hvordan skal en flåte med selvkjørende drosjer bli mest mulig effektiv?
Studentene satte profesjonelle fra IT-bransjen helt i skyggen da Google Hash Code 2017 gikk av stabelen torsdag. Det er første gang programmeringskonkurransen, som er åpen for alle i Europa, Midtøsten og Afrika, blir arrangert ved UiB. Konsentrasjonen i rommet er til å ta og føle på det ene øyeblikket; et vilt jubelbrus høres plutselig det neste. - Vi leder! Vi leder! ropes det. Når Hash Code... Les mer
Har du lagt merke til hvor bra reklamen som dukker opp på siden passer for deg?
Lag fra informatikk ved UiB vant NM i programmering.
Tre studenter ved Institutt for informatikk, alle masterstudenter i Algoritmer, vant programmeringskonkurransen IDI Open 2014.
Årets vinterskole i Algoritmer foregår på Finse mellom 19. og 21. mars 2014.
FOCS, the Annual IEEE Symposium on Foundations of Computer Science, er en av de to høyest rangerte konferansene innen teoretisk informatikk.
Stafettlaget til Institutt for informatikk som deltok i Sprekstafetten ved Bergen City Marathon på lørdag, ble nummer 46 av 162 lag som fullførte.
Universitetsmagasinet Hubro har en sak om Algoritmer i neste nummer 1/2013 som kommer i trykk snart.
To artikler med medforfattere fra Algoritmegruppen ved Institutt for informatikk er akseptert til konferansen FOCS 2012.
Fedor Fomin ved Institutt for informatikk mottar ca 18 millioner kroner fra European Research Council.
Jesper Nederlof, PhD student i Algoritmegruppen ved Institutt for Informatikk, får "Excellent student paper award" for sitt aksepterte bidrag til konferansen IPEC 2010.
To unge forskere fra Bergen, en PhD student og en fersk PhD, har sammen fått en artikkel akseptert til den prestisjetunge konferansen STOC 2010.

Sider