Evolusjonær økologi

Nyhetsarkiv for Evolusjonær økologi

Et reiselag fra BIO er på tokt i Sør-Atlanteren.
Clémentine is working with guppies and otoliths at EvoFish
Det nye utdanningssenteret bioCEED skal bringe flere av UiBs biologistudenter ut i samfunnslivet og gjøre dem bedre rustet til å løse globale utfordringer.
På Høyden rapporter om snopfiskforsøket
Torbjørn Rage Paulsen, PhD-student ved BIO, er førsteforfatter på en artikkel som denne uken ble en av artiklene som omtales av redaktøren i Science.
Vi kan bli nødt til å snu opp ned på fiskerireguleringene. For nå fisker vi opp de beste genene og lar småvokst fisk formere seg, skriver Mikko Heino, Terje Svåsand og Olav Rune Godø.
Forskingsrådet intervjua Fabian Zimmermann og publisert ein nyheits-artikkel om hans arbeid.
Guppy-laben i de nye våtlabene i A-bygget ble åpnet med champagne, snorklipping og blomster fredag 27. august.
The Evolutionary Fisheries Ecology group will organize an NMA course, October 4-9, 2010 at the Marine Biological Station.
Tidsskrift "Evolutionary Applications" har utgift et temanummer "Toward Darwinian Fisheries Management" med bakgrunn i symposiet som EvoFish organisert i fjor.