Mediebruksgruppen
Studenter i forskningsgruppen

Forskningsgruppe gir masterstudenter verdifull erfaring

Studentmedlemmer anbefaler studenter som skriver masteroppgave innen publikumsforskning å bli medlem i forskningsgruppe.

Elisabeth Urdal og Christine Mæland har vært medlem i forskningsgruppe for medieforskning og publikumsstudier i et halvt år og ble medlem på sitt tredje semester på master i medievitenskap. Det var veilederen til Christine som anbefalte henne å bli medlem.

– Jeg var så heldig å få en veileder som viser engasjement og interesse for det jeg skriver om. Takket være henne er jeg nå medlem i forskningsgruppen for mediebruk og publikumsstudier, forteller Christine.

Får innspill på masteroppgavene sine

Studentene trives godt i forskningsgruppen og mener medlemskapet har flere fordeler for masterstudenter.

– Som medlem av denne gruppen får jeg flere goder; et innblikk i hvilken forskning som skjer på universitetet og lærdom jeg kan få bruk for videre i avgangsåret og i fremtidig yrkesliv, sier Christine.

Elisabeth vektlegger de gode rådene hun får av de andre medlemmene i gruppen:

– Det er veldig kjekt og lærerikt å være en del av en gjeng som deler den samme interessen og engasjementet for publikumsstudier. Det føles litt ut som man er med i en stor sosial og svært hyggelig kollokviegruppe, som stiller opp med gode råd om man for eksempel ønsker noen innspill på masteroppgaven, sier Elisabeth.

Du kan lese om masterprosjektene til Elisabeth og Christine her.