Mediebruksgruppen

Magnus Iversen gjesteforsker på Northwestern University

På universitetet jobber Magnus Iversen med "Amerikas svar på Jens Kjeldsen" - Robert Hariman.

Magnus har vært gjesteforsker på Northwestern University i Evanston, USA siden september 2016 og skal være her frem til mars 2018. Her jobber han med Robert Hariman, som har spesialisert seg på visuell retorikk, fotojournalistikk og medborgerskap.

- Akkurat nå følger jeg Harimans fag om visuell retorikk, pluss et fag som handler om retorikk og politisk teori, forteller Magnus.

Tett på det amerikanske valget
Magnus var i USA under det amerikanske valget og observerte valget på nært hold.

- Siden jeg forsker på politiske reklamefilmer, var det svært givende og interessant å observere valget. Den moderne politiske reklamefilmens hjemland er USA, og kampanjerådgivere fra Norge har pleid å reise hit for å lære, og delta i valgkampen, sier Magnus.

Ellers jobber Magnus iherdig på doktorgradsprosjektet sitt.

- Jeg holder nå på å kode transkripsjonene fra de 16 fokusgruppene jeg har intervjuet folk i. Så skal jeg også på en workshop i Iowa i januar for å lære mer om "discursive citizenship" - noe jeg har tenkt å bruke i analysen min, sier Magnus.

Les mer om stipendiatprosjektet til Magnus her.