Forskningsgruppa for medie-, ikt- og kulturpolitikk

Nyhetsarkiv for Forskningsgruppa for medie-, ikt- og kulturpolitikk

Jostein Gripsrud er redaktør for Relocating Television
Antologi om allmenn- kringkastingspolitikk
Fire bind om offentlighetsteori
Førsteamanuensis Ole J. Mjøs med ny bok publisert på nivå 2-forlaget Routledge.
En gruppe forskere ved institutt for informasjons- og medievitenskap, UiB, ledet av Dag Elgesem, har på oppdrag fra Medietilsynets studert NRKs nyhetstilbud på nett i 2009.
Debatten om hva medievitenskap er og hvordan det kan formidles fortsetter i seneste utgave av Nordicom Information. Innlegg av Espen Ytreberg kommenteres av Peter Larsen, Frode Guribye og Helle Sjøvaag.
Jostein Gripsrud er gjesteredaktør for 2009s første nummer av det internasjonale tidsskriftet Javnost - The Public. Temaet er digitaliseringen av offentligheten. Blant bidragsyterne er også stipendiat Camilla Tønnevold.
Professor Brian McNair fra University of Strathclyde i Glasgow gjestet i mars instituttet med en rekke gjesteforelesninger. Blant annet holdt han forelesning på stabsseminaret hvor han presenterete sin nyeste bok om journalistikk på film.