Institutt for filosofi og førstesemesterstudier
Arbeidsmiljø

Håndbok for arbeidsmiljø på flerkulturelle arbeidsplasser

Håndboka for arbeidsmiljø på flerkulturelle arbeidsplasser er ferdig og blir distribuert i 2000 eksemplarer av Norsk Industri, Fellesforbundet, LO og Unionen.

Tegning av hodene til en kvinner og menn med ulike farger på både hår, øyne og hud.
Illustrasjonsfoto

Håndboka er laget for å bli brukt av virksomhetsledelsen, ansvarlige HMS-instanser, tillitsvalgte på den enkelte bedrift og arbeidslivets organisasjoner. Den tar for seg det systematiske HMS-arbeidet på
flerkulturelle arbeidsplasser i vid forstand.

Hovedvekten i håndboka ligger på de som kommer inn i bedriften og bidrar til at den kan kalles flerkulturell. Det vil si arbeidstakere som har et annet morsmål enn norsk, som har fått sin fagopplæring i andre tradisjoner, og som er vant med andre sikkerhetsrutiner og arbeidsrettslige tradisjoner enn de norske.

For mer informasjon om prosjektet "Arbeidsmiljø på flerkulturelle arbeidsplasser" klikk deg videre på lenken under: