Institutt for filosofi og førstesemesterstudier
Seminar i moderne filosofi

Anne Granberg: Om Hannah Arendts natalitetsbegrep

Våren 2016 avholdes en seminarrekke innenfor området moderne filosofi. Det første seminaret er onsdag 9. mars ved Anne Granberg om Hannah Arendts natalitetsbegrep.

Tegning basert på bilde av Hannah Arendt
Wikimedia Commons

Alle innlegg holdes i seminarrommet i 1. etg., Sydnesplassen 12/13, kl. 18.15. PS! De som er interessert i følge seminaret og få påminnelser på epost kan sende en epost til johannes.servan@uib.no. Vårens program: Torsdag 31. mars: Marianne Walderhaug - "Å være eller ikke være - et spørsmål om frihet og ufrihet?" Onsdag 20. april: Hans-Marius Hansteen - Om "Krig, økologi og den moderne forfatning", inspirert av Michel Serres' bok "Naturpakten" Torsdag 12. mai: Paola de Cuzzani - om transindividualitet, individ og samfunn 2.-4. juni: "Sosial distanse" (Tverrfaglig seminar innen samfunnsvitenskap, rettsetnografi og filosofi), med inviterte fra Brasil, India og Europa. I utlandet: SSM sitt seminar i Roma går 16-18. mars.