Kommunikasjonsavdelingen

Nyhetsarkiv for Kommunikasjonsavdelingen

Kjenner du en brobygger? Nå kan du nominere kandidater til årets Christiepris. Nominasjonsfristen er fredag 23. februar.
Aaron Spitzer ved Institutt for sammenlignende politikk har fått et ERC Starting Grant. Han skal blant annet undersøke hvem som bør ha kontrollen og styringen i urfolksområder.
Den siste tiden har det vært mye debatt om eldreomsorgen i Norge. Her har Universitetet i Bergen samlet en oversikt over fagfolk som kan belyse ulik tematikk knyttet til eldreomsorgen i Norge.
Hun har vært byråd for kultur, mangfold og likestilling i Bergen, leder i Grønt Kvinnenettverk, studerte psykologi ved UiB og sendte et sint brev til Jens Stoltenberg da hun var 10 år gammel om nye gasskraftverk.
Skeiv identitet som politisk valuta er tema for Christiekonferansen 26. april 2022. Her kan du lese mer om hvem du møter i de ulike sesjonene.
I år er det 50 år siden Stortinget vedtok at homoseksuelle handlinger ikke er kriminelle. "Skeiv identitet som politisk valuta" er tema og tittel for Christiekonferansen 26. april.
Universitetet i Bergen har forskere innen mange fagfelt som kan uttale seg i spørsmål om krigen i Ukraina. For eksempel innen historie og politikk i regionen, men også juridiske, psykologiske og økonomiske aspekter, samt retorikk og hva som skjer i media. Se ekspertlisten her.
Les og se fremførelsen av "Ode til UiB", skrevet og fremført av forfatter Erlend O. Nødtvedt i forbindelse med Universitetet i Bergen sitt 75-års jubileum.
Det er sendt ut tilbud om plass på bærekraftsemnet SDG200. De heldige fra UiB representerer alle de syv fakultetene.
Nylig gikk søknadsfristen ut for bærekraftsemnet SDG200 som holdes om bord på seilskipet Statsraad Lehmkuhl sommeren 2022.
Han var en del av det aller første kullet og den første uteksaminerte på medisinstudiet ved Universitetet i Bergen. Møt en av UiBs aller første alumner: Kjell Skarsten.
Lurer du på hva det vil si å være medseiler på Statsraad Lehmkuhl, eller hvordan et fire måneder langt opphold blir? Se videoer her!
Sparebankstiftelsen DNB gir UiB over én million kroner til prosjekt for å engasjere ungdom for bærekraftige hav. Skal lære barn og unge i Norge om havets tilstand fra jordomseiling med Statsraad Lehmkuhl.
Han har en mastergrad i samfunnsøkonomi, driver et klimarettet teknologiselskap og har blitt innestengt på en utedo i Kenya av hyener. Møt månedens alumn: Anders Gundersen.
Hva gjør du når du bor i Sør-Afrika, ønsker å minske ditt eget karbonavtrykk og skal hjem igjen til Norge? Da sykler du fra Cape Town til Nordkapp. Møt månedens alumn: Teresie Hommersand.
Olaf Erlend Gundersen er ansatt som kommunikasjonsdirektør ved Universitetet i Bergen.

Sider