Bergen sommer-forskerskole

Nyhetsarkiv for Bergen sommer-forskerskole

Forsknings- og høyere utdanningsinstitusjonene i Bergen formaliserer samarbeid om PhD-utdanning. Nå har de signert samarbeidsavtale om Bergen Summer Research School, ​som hvert år tar for seg noen av de store utfordringer verden står overfor.
Vi tar nå imot søknader om seks parallelle kurs med tverrgående keynotes og virtuelle sosiale arrangementer. BSRS 2021 vil være en hel-digital PhD-forskerskole.
Sammen med noen av Bergens beste forskningsmiljøer vil deltakerne på Bergen Summer Research School utforske hvordan deres forskning kan bidra til å løse globale samfunnsutfordringer. Se en rekke åpne forelesninger her.
Hvordan kan forskningen din bidra til å løse globale utfordringer? Hvordan utvikler, driver og formidler du forskning for å stimulere til sosial endring?
Det er et stort behov for å koble forskningen på 2030-agendaen. Til sommeren hjelper vi deg med å finne de verktøyene du trenger for å bidra i grensesnittet mellom vitenskap og politikk.
For ellevte året på rad har nesten etthundre PhD-kandidater fra hele verden inntatt Høyden for å jobbe med globale utfordringer.
Velg mellom seks PhD-kurs ved årets Bergen Summer Research School. Kursene tar for seg migrasjon, høyere utdanning, global helse, vannforvaltning, fattigdom, og språkbruk i det offentlige rom.
Professor Terje Tvedt kritiserer samfunnsfagene for å være "vannblinde".
Den niende versjonen av Bergen sommer-forskerskole ønsker 114 PhD-kandidater og en rekke internasjonale anerkjente forskere velkommen til Dragefjellet mandag 13. juni, 2016.
Kan vi oppnå et bærekraftig samfunn? Med flere åpne foredrag mellom 15. og 27. juni setter Bergen sommer-forskerskole fullt fokus på hvordan.
Få nye perspektiver på FNs Sustainable Development Goals og bli kjent med PhD-kandidater fra hele verden.
Mange av FNs tusenårsmål er innfridd i flere regioner og underregioner, men fremskritt i andre områder er langt fra tilstrekkelige. Hvilke strategier trenger vi for at det globale framtidssamfunnet skal sikre en bærekraftig utvikling, også for fattige land? Dette blir tema for sommer-forskerskolen i Bergen i 2015.
Årets sommer-forskerskole presenterer et tett program med forelesninger som er åpne for alle interesserte.