Institutt for geovitenskap
Treningsleir - Geo OL 2014

Geo-OL 2014 i Bergen

“Treningsleir” for Geo-OL 2014 som går av stabelen 17-20 august i Bergen

Vi gleder oss veldig til å få besøk av Geo-OL deltakerne for finalekurs i august, og gjøre mye utfordrende geo-gøy sammen.

Det er de 16 beste fra samlingen i mai som er med til finalekurs med tre dagers varighet (17. -20. august) på Institutt for Geovitenskap, UiB.

Det vil arbeides med både teori, laboratorie- og feltarbeid godt ut over skolens geofagemner. På kurset blir det både undervisning i geofag, populærvitenskapelige foredrag og omvisninger som gir deltakerne kontakt med studenter og forskningsmiljøer ved instituttet, samt med Norsk Geologisk Forenings lokalavdeling i Bergen.

Kurset avsluttes med en essaybasert finaleprøve, der det tas ut fire deltakere til den internasjonale olympiaden.

Geofag-OL i september:
De fire deltakerne reiser sammen til Madrid med to ledere fra geofag-OL-komiteen.
Den internasjonale konkurransen består av tre heldagsprøver, en individuelt i teori, en lagvis prøve i laboratoriearbeid og en case-basert feltoppgave der de nasjonale lagene er brutt opp og satt sammen parvis med par fra to andre land. Resultatene på feltoppgaven presenteres for en jury og lagene premieres basert på hvordan de sammen løser oppgaven. I resten av uka legges det opp et program for deltakerne med både faglige og mindre faglige ekskursjoner i tillegg til sosiale aktiviteter, for at deltakerne skal bli godt kjent med hverandre. Hvert lag får sin egen lokale guide.

Se lenker til høyre for mer info.