Griegakademiet – Institutt for musikk

Alumnusdagen: Velkommen tilbake til universitetet!

Alle tidligere studenter ønskes velkommen tilbake til en dag full av opplevelser på Høyden. Det blir faglig påfyll, fest og gjensyn med universitetet!

Program for Alumnusdagen 2015

Hovedprogram kl. 11-17

Hovedprogrammet foregår i den nye universitetsaulaen og på Studentsenteret.

Her er noen smakebiter:

Søvn gjennom livet med Ståle Pallesen, professor ved Institutt for samfunnspsykologi.

Valgsnakk
 med Frank Aarebrot, alumnene fra 5080 Nyhetskanalen og Johan Giertsen fra Poll of Polls! Våre eksperter analyserer årets valgkamp -  to dager før kommunevalget. Ordstyrer er Kjetil H. Dale fra TV 2.
Mer om Valgsnakk her

Den store klimasamtalen
kan neppe bli bedre enn når geofysiker Helge Drange, biolog Vigdis Vanvik, jurist Ernst Nordtveit, geograf Håvard Haarstad og språkviter Kjersti Fløttum fra UiB deltar. Ordstyrer er Mathias Fischer fra BT.
Mer om Den store klimasamtalen her

Bokbad
med alumnene Ragnar Hovland og Gunhild Øyehaug. Begge er forfattere som med stor suksess har brukt studietiden sin ved UiB som inspirasjon i sine forfatterskap. Intervjuer er Brageprisvinner Hilde K. Kvalvaag.
Mer om bokbadet her

Glad i Quiz?
Quizmaster og alumn Jan Arild Breistein har skrevet tre quizbøker. Han holder ofte quiz på Cafe Opera, og er hjernen bak den daglige BT-quizen. Quizen akkompagneres av Frode Skag Storheim fra Griegakademiet.
Mer om Quizen her

Konserter: Musikalske alumner og studenter fra Griegakademiet, vår kjære Larmoni og ikke minst artisten Moi vil underholde.

Fest på Kvarteret fra kl 20

Det akademiske kvarter ønsker alle deltakerne på Alumnusdagen velkommen! Vi samles i Teglverket til en uformell fest med mimring og mingling - fra kl 20 og utover kvelden.

Hulen holder også åpent og DJer disker opp med konseptet Retrorocket -  en deilig mix av swing, funk, disco og old school hip hop.