Griegakademiet – Institutt for musikk
Edvard Grieg Internasjonale Pianokonkurranse

Lunsjkonsert i Universitetsaulaen med pianister i verdensklasse

Velkommen til gratis pianokonsert med 6 fremragende unge pianister fra hele verden, som alle er i Bergen for å delta i Edvard Grieg Internasjonale Pianokonkurranse!

Edvard Grieg Internasjonale Pianokonkurranse
Pianister fra Edvard Grieg Internasjonale Pianokonkurranse vil spiller under lunsjkonserten i Universitetsaulaen onsdag 7. september. Bildet er fra konkurransen for 2 år siden.
Helge Skodvin

Konserten finner sted i den vakre, nyrestaurerte Universitetsaulaen. Pianistene er blant de 12 som er kommet gjennom juryens nåløye til 2. runde.

Konserten er et "drop in"-arrangement med innslipp hvert 15. minutt i tiden 11.30 - 13.00, og der er gratis adgang. Hvem som spiller, og hva som spilles, vil tiden vise!

Edvard Grieg Internasjonale Pianokonkurranse finner sted 3.-10. september, og arrangeres av Edvard Grieg Museum Troldhaugen, i samarbeid med bl.a. Griegakademiet - Institutt for musikk (UiB) og Bergen Filharmoniske Orkester. De innledende rundene er gratis og finner sted i Troldsalen, og finalen er 10. september kl 18 i Grieghallen med BFO.

Konkurransens hovedsponsor og eneste private bidragsyter er Stiftelsen Kristian Gerhard Jebsen.