Griegakademiet – Institutt for musikk

Nyhetsarkiv for Griegakademiet – Institutt for musikk

Under finner du repertoarkravene til de instrumentene på studieretning klassisk Griegakademiet tilbyr fra høsten 2024.
Ved Griegakademiet -Institutt for musikk er det fortsatt noen ledige studieplasser på ensembleledelse korps. Søknadsfrist er 12. juni.
Ved Griegakademiet - Institutt for musikk er det ledig mellombelse undervisningsstillingar (6 – 12 månader) i fleire utøvande disipliner, komposisjon og direksjon. Søknadsfrist: 12. juni 2017
Griegakademiet - Institutt for musikk lyser ut sekundærprøvespill på jazz-bass og jazz-piano. Søknadsfrist: 17. april 2017
Griegakademiet – Institutt for musikk ved UiB har fått 3,74 millioner kroner fra Program for kunstnerisk utviklingsarbeid til et prosjekt om utøverens søken etter nye uttrykk.
«Hvoslef Chamber Works No. III» er den tredje i en serie på ni CD-er med Ketil Hvoslefs samlede kammermusikk.
På Haukeland Universitetssykehus tilbyr Helse Bergen musikkterapi både som behandling og som et tilbud som gjør sykehushverdagen litt bedre for barn og unge. Sykehuset legger også til rette for forskning og praksisplasser.
I Norge er musikkterapi foreløpig lite brukt i palliasjon. Haraldsplass Diakonale Sykehus går foran og tilbyr musikkterapi.
Grieg Research School in Interdisciplinary Music Studies (GRS) arrangerer sitt sommerkurs i tiden 7. – 10. juni på Høgskolen i Bergen under tittelen «Beyond communication? Musical challenges in a transforming society».
Velkommen til den tradisjonsrike Stikk innom-serien, et samarbeid mellom Griegakademiet - Institutt for musikk og Festspillene i Bergen. Vedlagt er programmet i PDF-format. Du kan også gå inn på kalenderen til Griegakademiet for å se programmet dag for dag.
Med støtte frå GC Rieber Fondene, vert musikkterapi og demens eit tema på Festspillene i 2016 som i 2015. Arrangementa er kome i stand i nært samarbeid med GAMUT - Griegakademiet sitt senter for musikkterapiforskning.
Føler seg hjemme i den franske gitartradisjonen og foretrekker ny, krevende musikk.
Du kan søke om opptak til bachelorprogram i musikkvitenskap og femårig integrert masterprogram i musikkterapi gjennom Samordna opptak. Fristen er 15. april.
Den 29. Vossajazz-prisen går til Øyvind Skarbø, trommeslager og tidligere student ved Griegakademiet.
Mandag 1. februar arranger Griegakademiet og Vestnorsk Jazzsenter workshop med den amerikanske saksofonstjernen Jon Irabagon. Dette i anledning av at han er på turné med Norvald Dahl Trio i regi av Vestnorsk Jazzsenter.
Førsteamanuensis ved jazzstudiene på Griegakademiet - Institutt for musikk har fått glimrende omtale i anmeldelsene av SkyDive Trio sin siste cd, Sun Moee - utgitt tidligere i år.
Velkommen til gratis lunsjkonsert med julestemning i Universitetsaulaen!
Elever fra videregående skole fikk et innblikk i studielivet ved Griegakademiet da instituttet åpnet dørene 17. november.

Sider