Institutt for informatikk

Fullt hus på kræsjkurs i INF100

Mandag 25.11 arrangerte Fagutvalget kræsjkurs i INF100. Over 80 studenter møtte opp for å få nyttige tips til eksamen.

Det er første gang på mange år at fagutvalget ved Institutt for Informatikk arrangerer kræsjkurs for studentene, og det største kræsjkurset som har blitt gjennomført i forkant av en INF100-eksamen noen sinne.

Det seks timer lange kurset ble arrangert i samarbeid med IT-konsulentselskapet Computas, som også har ansatt flere tidligere informatikkstudenter. "Det var et praktisk opplegg, med mye oppgaveløsning", sier Johan Alexander Rusvik, leder av fagutvalget. "Det er utrolig kjekt å ha en så god relasjon til Computas. Vi synes det er flott at de ville komme til Bergen å holde dette kurset for førsteårsstudentene."

Med over 80 oppmøtte er det ingen tvil om at arrangementet var en suksess. Anonyme tilbakemeldinger fra studentene viser også at kurset med fordel kan gjentas senere år:

"Veldig fornøyd med oppgavene. Et tilsvarende system bør tas i bruk for å erstatte obligatoriske øvinger og/eller som et supplement til undervisningen (som forberedelse til forelesning eller repitisjon)"

"De som holdt kurset var veldig flinke og hjelpsomme, pluss flinke til å forklare"

"Kjempe bra opplegg! Håper noe lignende legges opp neste semester på noen av mine fag :) :)"

Instituttet er svært fornøyd med å ha et aktivt fagutvalg, som fortsatt er med på å gjøre seg fortjent til læringsmiljøprisen som instituttet fikk i fjor.