Institutt for informatikk

Informatikk-lag fra UiB vant NM i programmering

Lag bestående av informatikk- og matematikkstudenter fra UiB tok 1.plassen i norgesmesterskap i programmering i 2012. De ble dermed kvalifisert for den nord-europeiske regionsfinalen i ICPC 2012.

Norgesmesterskapet i programmering er en del av Nordic Collegiate Programming Contest (NCPC), og NM foregår samtidig som det også avholdes tilsvarende mesterskap i de andre nordiske landene.

Resultatene samkjøres, og de beste lagene fra Norden kvalifiserer seg til den nord-europeiske finalen i International Collegiate Programming Contest (ICPC).  Regionfinalen skal gå av stabelen 23. - 25. november 2012 i Delft, Nederland.

Et av UiB-lagene tok 1.plassen i NM, og var med dette blant de beste i Norden.  Også et annet UiB-lag var blant de beste i Norden som har kvalifisert seg for regionfinalen.

Vi gratulerer lagene med henholdvis seier og god plassering, og ønsker dem begge lykke til i Delft.

Vinnerlaget besod av Simen Lilleeng (masterstudent i informatikk, algoritmer), Marco Poletti masterstudent i informatikk, programutviklingsteori), og Tobias Urhaug (bachelorstudent i matematikk).