Institutt for informatikk

Masterstudent ved informatikk kandidat til Årets student 2014

Johan Torås Halseth, masterstudent i algoritmer ved institutt for informatikk, kan på torsdag vinne prisen som Årets student.

Prisen blir delt ut av Nova, Universum og E24. Kåringen har som mål å skape bevissthet om hva norsk næringsliv ser etter i nyutdannede studenter, og synliggjøre hardtarbeidende studenter som oppfyller disse kriteriene.

Studentene blir vurdert etter kriterier som karakterer og prestasjoner utenfor studiet. Av totalt 49 nominerte studenter i kategorien Årets IT-student, er Halseth blant de 10 som ble plukket ut som kandidater.

Som begrunnelse nevnes det at Halseth har oppsiktsvekkende gode karakterer, en relevant deltidsjobb, og er aktiv i studentverv ved siden av studiene.

Du kan lese mer om Årets student her.

Johan begynte å studere nanoteknologi ved NTNU etter at han gikk ut av videregående skole med bare seksere i vitnemålet. Kort tid etter fant han ut at det egentlig var informatikk han ville studere og det i Bergen! Du kan lese mer om Johan her.

Institutt for informatikk gratulerer med nominasjonen!