Institutt for informatikk

Masterstudent ved Institutt for informatikk kåret til Årets IT-student 2015

Vi gratulerer vår student Johan Torås Halseth som årets IT-student 2015!  Etter å ha vært finalist i 2014 har Halseth i år har gått helt til topps i konkurransen som for trettende år på rad kårer Norges beste studenter innen IT, økonomi og teknologi. Kåringen av Årets Student har til hensikt å øke bevisstheten om hva norsk næringsliv ser etter i nyutdannede studenter samt å synliggjøre hardtarbeidende studenter som vil være med å utvikle norsk næringsliv videre.

I sin vurdering skriver juryen at «Johan har levert utmerkede akademiske resultater ved Universitetet i Bergen og ved University of Berkeley i California. Han har bidratt som studentassistent i flere kompliserte fag, og som student bidratt vesentlig til utvikling av nye produkter hos sin arbeidsgiver Nordic Semiconductor. Johan har vist faglig styrke ved å vinne programmeringskonkurransen IDI Open 2014 (med 90 deltakere), og han har bidratt til å arrangere programmeringskonkurranser ved eget studiested. Han har også bidratt til bergensstudentenes kontakt med næringslivet gjennom verv som bedriftskontakt».

Les mer om konkurransen her: http://www.mynewsdesk.com/no/universum/pressreleases/her-er-norges-beste-studenter-1182475