Det juridiske fakultet

Veilederseminar november og desember 2016

Det juridiske fakultet inviterer til seminar om tekstkvalitet for vitenskapelig ansatte som veileder ph.d.-kandidater i rettsvitenskap.

Program

• Del 1: foredrag, 16. november kl. 11.00-13 hos Scandic Hotel Byparken (frivillig møtemat kl. 10.45 og lunsj kl. 13)
  • Del 2: diskusjonsamling
    • Gruppe A: 5. desember kl. 9.15-12 i møterom 448 (lunsj i ansattkantinen 12-13)
    • Gruppe B: 5. desember kl. 13.15-16 i møterom 448 (lunsj i ansattkantinen 12-13)
    • Gruppe C: 16. desember kl. 9.15-12 i møterom 448 (lunsj i møterom 448 12-13)

Målet med veiledersamlingene er

• en erfaringsutveksling blant veiledere om hva som er de største tekstkvalitetsproblemene hos stipendiatene (basert på tekstutkast som leveres til veiledning)
  • at deltakerne får innblikk i et opplegg som stipendiatene gjennomgår
  • at deltakerne kan få økt bevissthet om tekstkvalitet, og kan gi en mer pedagogisk tilbakemelding til stipendiatene selv

Opplegget er ment å være nyttig og konstruktivt for veiledere med lang erfaring, og ansatte med doktorgradskompetanse som ennå ikke har erfaring med å følge en stipendiat helt i mål. Vi håper så mange som mulig kan levere et utkast til en artikkel, som er selvforklarende, men ikke klar for publisering. Frist for å levere tekstutkast er 15. november.