Det juridiske fakultet
Praksis under utveksling

Studenter klare for avreise til Kina

I midten av februar reiser 7 studenter fra Det juridiske fakultet i Bergen til Beijing eller Shanghai der de skal studere kinesisk rett og ha praksis i bedrifter i Kina.

Internship i Kina

Hvert år drar flere studenter fra Bergen til Beijing eller Shanghai. Der skal de lære om kinesisk rett og gjennomføre en praksisperiode ved en norsk, internasjonal eller kinesisk bedrift.
Produsent:
Dragefjellet lærings- og formidlingssenter

Nå er det snart klart for avreise til Kina for den tredje gruppen av studenter på semesterprogrammet i kinesisk rett. I disse dager holder de 7 studentene på med et forberedende kurs i kinesisk språk og kultur i Bergen, og i midten av februar reiser de til Beijing eller Shanghai der de skal studere kinesisk rett på Det juridiske fakultet og Norsk senter for kinesisk retts prestisjefylte samarbeidsfakulteteter.  Samtidig med universitetsstudiene skal de også ha praksis i til sammen fem uker.

Våren 2017 deltok 9 studenter på det aller første semesterprogrammet i kinesisk rett. Våren 2018 deltok 12 studenter.

I videoen over kan du se hvordan den første gruppen av studenter på semesterprogrammet i kinesisk rett hadde det.

Hvis du er jusstudent og synes dette unike utvekslingstilbudet virker fristende, kan du søke om plass for våren 2020 innen søknadsfristen 1. februar 2019. Les mer om tilbudet her.