Det juridiske fakultet

Ærespris til Knut Martin Tande

Visedekan Knut Martin Tande ble i dag tildelt Juridisk Studentutvalgs ærespris.

Knut Martin Tande med videokamera i hånden
Visedekan Knut Martin Tande gjør en fremragende innsats for digital undervisning ved Det juridiske fakultet.
Veronica Ljosheim

Juridisk Studentutvalg (JSU) sin ærespris tildeles en person eller en gruppe personer som har gjort en særskilt innsats for å forbedre den faglige situasjonen for studentene ved Det juridiske fakultet ved Universitetet i Bergen. Prisen utdeles kun ved særlig bemerkelse.

Leder for JSU, Vilde Martine Gjethammer, og nestleder Emilie Kristoffersen delte ut den gjeve prisen.

- Kandidaten som får denne prisen er en som bidrar på omtrent alle studieår, og som er kjent blant studentene, innledet Gjethammer.

- For noen uker siden representerte jeg Juridisk Studentutvalg i et styreforum der samtlige fakulteter var representerte med ledere for studentutvalgene og studenter i de ulike fakultetsstyrene. Temaet digitalisering og pc på eksamen kom opp. De andre fakultetene hadde registrert at vi hadde kommet svært langt i podcasting av forelesninger og annen digitalisering, og spurte oss om hvordan vi fikk det så bra til på vårt fakultet. Vi fire representantene fra Det juridiske fakultet så på hverandre, og hadde kun ett svar å gi: Visedekan Knut Martin Tande.

Han får følgelig denne prisen for å ta ansvar for all podcasting av forelesninger, noe som gjør oss til et foregangsfakultet innen digital undervisning, begrunnet Gjethammer.