Kunst og hage

Nyhetsarkiv for Kunst og hage

Under åpningen av plassen med nydekorert mur ved Annette og Caroline Kierulf. Ved Amund Børdahl, Retorisk forum.
Kan bølgene synge? Et møte med Arnold Haukelands veggskulptur Hav og lyre kan gi deg svaret.
Den visuelle kulturen spilte en sentral rolle da UiB vokste frem. Dette hevder forfatterne av en ny bok. De følger sporene av denne kulturen inn i vår egen tid.
«The straight Line is Godless and Immoral» sier kunstneren Ingeborg Andersskog om sitt kunstverk i form av et sitat. Hun har tegnet rett på veggen i Bjørn Christiansens hus.
“Question everything but his statement” har gatekunstneren AFK skrevet på veggen på Ulike Pihls skole. Hva kan det bety?
Gatekunstneren AFK lar logoene til Coca Cola og Pepsi invaderes av ordene Al Quaida og ISIS, to terrororganisasjoner. Hva mener han med det?
Kan man skjerme seg mot innsyn uten å stenge verden ute? Dette var utfordringen kunstneren Rasmus Brinch (f. 1975) fikk i oppgave da Bjørn Christiansens hus skulle rehabiliteres.
Argus kommer alltid overraskende på oss. Denne gangen kom han ikke alene heller. Han tok med seg Samuel Beckett.
Gatekunstnere fra Paris har nettopp vært på besøk i Bergen.
Sterke saker, sier mange som passerer Muséhagen i disse dager.
Gatekunstnerne AFK og Teg i samarbeid med BART har laget hvert sitt bilde på frontveggen til Psykologibygget.
Walter Wehus har invitert gatekunstneren Joy inn i de nyoppussede lokalene til Kommunikasjonsavdelingen.
AFK er en av Norges beste gatekunstnere. Den 22. desember klatret han opp på en stige i bakgården til Stein Rokkans hus med stensilene fra et fotografi fra 1973 under armene.
En gang var den en gammel, ærverdig bøk på Fløyen. Så kom orkanen Nina og tok den. I dag har treet fått nytt liv i installasjonen Nina.
Katrin von Lehmann stiller ut bildeseriene Blackboard Drawings #1 to #4 på Geofysisk institutt 9. - 29. oktober 2015.
Kari Dyrdal spiller på likheter og kontraster i de to kunstverkene til den nye aulaen.
Per Harald Salvesen, førsteamanuensis ved Arboretet og Botanisk hage, har redigert boken om hagens historie.
Hva er det som skaper et sted? Som skiller det fra alle andre steder? Gatekunsten kan fortelle deg det, hevder stensilkunstneren ARGUS. Nå har han sluppet byorginalen Smiley inn på universitetets campus.

Sider