Matematisk institutt

Mange lærere tar videreutdanning på Matematisk instituttet

Dette semesteret starter totalt 107 lærere på videreutdanning i matematikk på Matematisk instituttet. De fleste av dem går på et av kursene som inngår i den nasjonale videreutdanningsordningen, Kompetanse for kvalitet.

vidareutdanning
Her er noen av de 107 lærerne på videreutdanning i matematikk på instituttet.
Marianne Jensen

Til disse Kompetanse for kvalitet-kursene får både instituttet og lærerne økonomisk støtte fra Utdanningsdirektoratet.

Nytt av året er at det startes opp et eget tilbud i GeoGebra, med en gruppe for lærere i videregående skole og en for lærere i ungdomsskolen. Her er det totalt 22 lærere som starter opp. Dette er et betalingskurs, dvs. at studentene betaler studieavgift.

Det starter også opp 7 nye lærere på erfaringsbaserte master med fordypning i matematikk. Dermed er det ca. 30 aktive studenter på masterprogrammet som tas over 4 år. Det har ennå ikke blitt uteksaminert så mange studenter fra programmet, men nå er det i ferd med å endre seg, flere ligger an til å levere masteroppgave kommende studieår.