Institutt for biovitenskap (BIO)

Morsal har en travel og spennende hverdag!

Hva har du gjort i dag?

- Idag har jeg hatt en mer rolig dag sammenlignet med min ellers litt travle, men veldig spenningsrike, hverdag. Dagen min begynte med å levere inn en rapport (i MOL221), hvor jeg har skrevet om karakteriseringen av lysater fra bakterielle og humane celler. Deretter deltok jeg i undervisning om plasmider og deres nytteverdighet med hensyn på kloning.

Det å få økt kunnskap om spesielt disse aspektene innen molekylærbiologi, er noe jeg har hatt en stor interesse for. Jeg er henrykt for at jeg selv endelig kan utføre eksperimenter og begripe resulatetene i praksis, og ikke kun lese teorien om dem. Jeg gleder meg veldig til de neste labdagene, for å si det sånn!

Hva er kjekt med å være student på MBI?

- Av og til blir man utfordret i studiehverdagen, men flinke professorer og Ph.D. studenter er ofte tilgjengelige til å svare på det vi lurer på. Kjenner man masterstudenter, vet man at også de er en pålitelig kilde til gode råd og eventuell veiledning. Personlig har jeg følt meg bli tatt godt vare på, av medstudentene, underviserne, fagutvalget Heliks, og generelt alle ansatte, ved MBI.

For å videreføre følelsen av å bli tatt godt imot til nye studenter på instituttet, jobbet jeg for eksempel som klasselder for nye studenter, og ble medlem av Heliks for å kunne øke samholdet mellom studentene våres. Jeg syns det er helt fantastisk at studentene har den friheten til å kunne påvirke miljøet sitt på en slik bra måte!

Les mer om andre dyktige og engasjerte studenter og ansatte ved MBI.