Det medisinske fakultet
Praksis i Thailand

Klinisk praksis ved Khon Kaen University, Thailand

Medisinstudenter kan reise på utplassering i sitt 9. semester (MED9) til Khon Kaen University i Thailand.

Universitetet i Bergen og Det medisinske fakultet tilbyr utplassering i Khon Kaen i kvinne/barn-semesteret (MED9).

Velger du å ta utplasseringsperioden din i Thailand, kan du forvente deg en annerledes klinisk praksis, og du vil forhåpentligvis komme tilbake til Bergen med et annet syn på det norske helsevesenet.

Gynekologi/Obstetrikk og pediatri

• Fakultetet har fire praksisplasser for medisinstudenter i gynekologi, obstetrikk og pediatri (MED9), også kalt kvinne/barn-utplassering, ved Khon Kaen University hvert semester.
  • Den kliniske praksisen i gynekologi, obstetrikk og pediatri er på høsten i A-kullets 5. studieår, og tilsvarende på våren i B-kullets 5. studieår.
  • Praksisen er fordelt på tre uker gynekologi/obstetrikk og 3 uker pediatri ved Khon Kaen University hospital.
  • Khon Kaen University tilbyr ikke praksis i barne- og ungdomsspsykiatri. En uke BUP-praksis gjennomføres derfor før avreise.

Erfaringer fra praksis i gynekologi, obstetrikk og pediatri

• Rapporter fra opphold i Khon Kaen blir fortløpende lagt ut i fakultetets side på Mitt UiB. Merk at høsten 2017 var første gang denne avtalen ble tatt i bruk. Studenter som har vært i Thailand høsten 2017 er derfor en veldig god kilde til informasjon, og det er forventet at "nye" grupper tar kontakt med gruppen som sist var i Thailand.

Søk opptak

Fyll ut fakultetet sitt elektroniske skjema "søknad om utplassering ved Khon Kaen University, Thailand". Du finner lenke til skjema nederst på siden.

Søknadsfrist

• 1. februar for utplassering i høstsemesteret
  • 1. september for utplassering i vårsemesteret

Kriterier for utvalg

Se "Reglement for delstudier i utlandet" på medisinstudiet

Alle søkere vil få tilbakemelding om resultatet innen fire uker etter at søknadsfristen er gått ut.