Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Føler seg hjemme i den franske gitartradisjonen og foretrekker ny, krevende musikk.
Har du lyst til å studere i Russland til sommaren? SIU tilbyd stipend til norske studentar ved utvalde sommarskular ved russiske universitet. Stipendet dekkjer skulepengar og bukostnader.
I over 50 år har Ezra Zubrow forsket. På mennesker, hvor de bor, hvorfor de flytter på seg og klimaet de lever i.
– Jan Reinert var den som gav meg troen tilbake på den tverrfaglige diskusjonen i norsk akademia, lyder begrunnelsen for nominasjonen.
Morgenbladet ønsker finne og presentere ti fantastiske formidlere. Professor Roger Strand er blant de nominerte i denne første runden som avsluttes 15. april.
Maria Doeke Boekraad tok master i religionsvitenskap ved UiB i 2013. Nå er det blitt bok av masteroppgaven hennes.
Du kan søke om opptak til bachelorprogram i musikkvitenskap og femårig integrert masterprogram i musikkterapi gjennom Samordna opptak. Fristen er 15. april.