Det humanistiske fakultet

Nyhetsarkiv for Det humanistiske fakultet

Kjersti Fløttum har tatt forskningsformidling til et nytt nivå gjennom filmen «Når vi snakker om klima». Hun er tildelt Det humanistiske fakultet sin formidlingspris i 2016.
Ole Hjortland er en lovende forsker som allerede har etablert seg som en sterk ressurs for forskningsmiljøet ved UiB.
Studentene får erfaringer fra arbeidslivet mens arbeidsgiverne får bedre kjennskap til studentenes kvalifikasjoner.
Jane Skjoldli gikk helt til den nasjonale finalen i Forsker Grand Prix. Hun mener det er viktigere enn noensinne å synliggjøre humanistisk forskning.
Skeivt arkiv har den største samlingen av (skeiv) seksualitetshistorie i hele Norden. Nå ligger alt til rette for folk som vil utforske materialet.
Instituttet takket av tre damer som har betydd mye.
I Norge er musikkterapi foreløpig lite brukt i palliasjon. Haraldsplass Diakonale Sykehus går foran og tilbyr musikkterapi.