Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Hva er betydningen av universiteter og regional attraksjonskraft i rekrutteringen av internasjonal arbeidskraft med høy kompetanse?
Award-winning critical researcher Janine R. Wedel will be the third to present in the series "Bergen Lectures in Critical Social and Political Inquiry" on 30 May 2012.
Professor Deborah Brautigam is moving on to Johns Hopkins University.
Første runde for nytt utvekslingsprogram ved Fudan University i Shanghai er godt i gang. Studiet gir innsikt i kinesisk politikk og utvikling i et globalt perspektiv.
Ørnulf Gulbrandsen's new book - "The State the Social. State Formation in Botswana and its Precolonial and Colonial Genealogies" - is now out. Read more by clicking on the caption of the cover.
Årets søkertall fra Samordna opptak viser en liten nedgang, men SV-fakultetet har fortsatt flest søkere. Til masterprogrammene er det i år rekordmange søkere.
Forfatter Frode Grytten ble uteksaminert med hovedfag i administrasjons- og organisasjonsvitenskap fra UiB i 1986. Allerede under studietiden gav han ut sine første bøker.