Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Etter beslutning av eierkonsernet Schibsted må Bergens Tidende kutte 100-150 millioner av sitt budsjett i de tre neste årene.
I slutten av oktober ble Peder Sather Center for Advanced Study (PSCAS) ved University of California Berkeley offisielt åpnet.
The research group "Challenges in Advanced Democracies" invites you all to a stimulating presentation. Wojciech Nowiak from Adam Mickiewicz University in Poland, Faculty of Political Science and Journalism, will give a talk on "Welfare policy changes in Poland" at our research group seminar on October 24th.
Valg av måleinstrument avgjørende for analyseresultatet.
Når det demokratisk valgte parlamentet i Paraguay velger den mest legitime og legale formen for å fjerne sin president, så er parlamentet i sin rett til gjøre det. Det skriver Leiv Marsteintredet på Minervanett.
Mandag 22. oktober kl. 18-20 i "Egget" på Studentsenteret holder Hilmar L. Mjelde forelesning med spørsmålsrunde om det amerikanske presidentvalget 2012. Forelesningen er åpen for alle interesserte.
Michaël Tatham has recently been named Associate Professor at the Department of Comparative Politics. This is a short presentation of our newest colleague.
Margaret Levi holdt Rokkanforelesningen foran godt over 200 fremmøtte i Studentsenteret. Les også intervju med Levi i Bergens Tidende.
Terje Tvedts bok om vannets fremtid aktuell i flere land