Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Byfjellene i Bergen, og spesielt Fløyen, er egentlig en park med over 12 ulike bartrær plantet langs turstiene.
Kinas kommunistparti har valgt ny ledelse. Sampolstipendiat Hans Jørgen Gåsemyr har skrevet kronikk i Bergens Tidende om tiårets viktigste uke i kinesisk politikk.
Europa gripes av økonomisk krise og EU opplever motvind. I en slik situasjon er det viktigere enn noen gang å ha kunnskaper om våre europeiske naboland og om EU.
-Ikke nødvendig å gjøre det samme, men stå likestilte
Transatlantic Science Week ble arrangert i Houston, Texas 12.-16. november 2012
Vinner av essaykonkurranse hevder at markedsøkonomi og et kommersielt samfunn er viktigere for tillit mellom folk enn velferdsstaten
Sampol har intervjuet Hilmar Mjelde om hans innsats som USA-ekspert i forbindelse med valget. Han vektlegger tydelig formidling og at han skal være forståelig for seerne.
Lovutvalg skal se på hvordan prinsippet om god handelskikk og hensynet til forbrukerne best kan ivaretas i dagligvaresektoren.