Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Elisabeth Ivarsflaten er videre i evalueringen av søkerne til European Research Council (ERC) Starting Grant.
Norsk antropologisk forening (NAF) sin årskonferanse går av stabelen 3-5 mai 2013 i Tromsø.
Ny kronikk tar opp en del prinsipielle spørsmål om i hvilken grad manglende konkurranseevne kan sies å være årsaken til arbeidsledighet o.l.
Det starta med ei interesse for lokalsamfunn. No skriv geografistudent Hanne Dyrnes Nordø masteroppgåve om entreprenørskap i Stryn.
Institutt for geografi deltar i BSRS 2013 med kurset: The Gobal Food system
A new project entitled "Trust as a precondition for socio-economic development: what can we learn from the case of Brazil?" has been initiated in February 2013.
Kunnskap om arbeidstakeres sykefravær og sammenhengen mellom barn og foreldres sosiale og økonomiske posisjon er begge tema i ny doktorgrad.
János Herman, EUs ambassadør til Norge, besøkte Bergen for å forelese om EUs utfordringer. Anledningen var 20-årsjubileet for det indre markedet, men framtidens utfordringer var i fokus.