Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det samfunnsvitenskapelige fakultet

Professor Katrine Løken fikk Publikasjonsprisen 2015 for artikkel i prestisjetungt tidsskrift.
I oktober disputerte tre stipendiater fra Institutt for sosialantropologi.
The Royal Anthropological Institute (RAI) has in recent years organised a series of annual full-day presentations of other countries’ anthropologies, conveyed by speakers and panels from the countries in question. In 2015, the spotlight is on Norwegian anthropology.
I mitt masterprosjekt i naturgeografi studerer jeg karstgrotter ved Reingardslivatnet, Mo i Rana.
Eg skriv masteroppgåve i naturgeografi om deglasiasjonshistoria i Vermedalen og Langfjelldalen, Rauma- og Norddal kommune, Møre og Romsdal.
Kommunistpartiet sin representant på Fudan overrekte provet på at Stein Kuhnle no er æresprofessor ved Fudan universitet.
Institutt for sosialantropologi feiret 50 år med brask og bram, ærbødige gjester, paneldebatt, Fredrik Barth Æresforelesning og høy selskapsfaktor.
Alessandro Zagato redigerer ny bok hvor alle kapitlene er skrevet av prosjektmedlemmer fra prosjektet "Egalitarianism: Forms, Processes, Comparisons".
Les førsteårsstudent Anna Olivia Sundslis artikkel om kvinner ved instituttet i Kula Kulas ferskeste utgave.
Professor Hans K. Hvide ved Institutt for økonomi ved UIB skal delta på NHH sin haustkonferanse med innlegget "Innovasjon og entreprenørskap: «Innovate or die!»"
Professor Hans K. Hvide ved institutt for økonomi stiller til frokostmøte på Litteraturhuset for å diskutere finans, fornuft og følelser.
Karen Christensen, Lise Isaksen og Mariya Bikova representerte Sosiologisk institutt på en internasjonal workshop om velferdsstat, familie- og arbeidsliv i Madrid.
Institutt for økonomi inviterte studentar til statsbudsjettkafè med streaming og analyser av samfunnsøkonomar ved UiB.
Sosiologen Helga Nowotny ble 2. oktober 2015 utnevnt til æresdoktor ved UiB
Professor Kjell Vaage ved Institutt for økonomi er av regjeringen oppnevnt til et utvalg som skal utrede etterlatteytelsene i folketrygden. Utredningen er en del av pensjonsreformen.