Griegakademiet – Institutt for musikk

Nyhetsarkiv for Griegakademiet – Institutt for musikk

I følge søkertallene fra Samordna opptak er det hele 5 søkere for hver planlagte studieplass ved musikkterapistudiet på Griegakademiet. Det gjør musikkterapi til et av de mest populære fagene ved Universitet i Bergen.
For 73. gang inviteres unge solister til å spille med Bergen Filharmoniske Orkester. De som kommer gjennom nåløyet et prøvespill er, får opptre som solister med orkesteret. I tillegg mottar de et stipend som et håndslag til deres videre karrierer. I år er to av Griegakademiets studenter blant de utvalgte.
I tillegg er Kjerstin Tønseth blitt fast ansatt som administrasjonsjef etter å ha vikariert i stillingen siden september 2009.
De tre utøvende masterstudentene Fidan Aghayeva, piano, Lala Murshudli, cello og Sofya Dudaeva, fløyte kjent som The Ruby Chisel Trio, gav konsert og masterclass på Baku Music Academy med samtidsmusikk som aldri tidligere er fremført i Azerbaijan.
Masterprogram i utøvande musikk eller komposisjon, studieretning Nordisk folkemusikk. Søknadsfrist 15. mars 2013
FMKV spiller nyskrevne verk av komposisjonsstudentene ved Griegakademiet - Institutt for musikk.