Griegakademiet – Institutt for musikk

Nyhetsarkiv for Griegakademiet – Institutt for musikk

I mai og juni gjennomfører de utøvende bachelorstudentene ved Griegakademiet sine offentlige eksamenskonserter. Konsertene er gratis og åpne for publikum.
Samarbeid mellom Norge, Island og Polen har resultert i et internasjonalt fløyteakademi med konserter, mesterklasser og noteutgivelser.
Fredag 27. mai kl 11.00-12.00 lanseres boken "Music and Identity in Norway and Beyond, Essays Commemorating Edvard Grieg the Humanist" Solomon, Thomas (ed.)
Griegakademiet samarbeider med nyetablerte Bergen Kammeropera om eksamensforestilling. 29. mai kl 19 og 21 inviterer vi til forestillingen "Der Jenaische Wein- und Bierrufer" av Johann Nicolaus Bach.
Velkommen til uformelle konserter av høy kvalitet med studenter fra Griegakademiet - Institutt for musikk og internasjonale gjester! 26. mai-7.juni.
Signe Bakkes nye CD Crystalline med musikk av Karen Tanaka mottar gode kritikker.
-Griegakademiet gratulerer vårt samarbeidskorps Manger Musikklag med seieren i Europamesterskapet for brassband, sier Instituttleder Frode Thorsen