Institutt for sosialantropologi

Nyhetsarkiv for Institutt for sosialantropologi

- Det å oppholde seg i et annet land og en ny kultur over lenger tid, er mye mer lærerikt enn jeg kunne forestilt meg, skriver Eline fra under palmene på Fiji. - Litt klisjé kanskje, men oppholdet her har gjort at jeg har vokst som person.
Det gode omdømet til antropologimiljøet i Danmark sin hovudstad fekk Fartein til å droppe ideen om at ein må reise til andre sida av verda for at utveksling skal vere noko vits. - København har vist seg å vere ein fantastisk by med mange ulike kulturinntrykk, skriv han.
Professor emeritus Jan Petter Blom fyller 90 år 20. november 2017.
I oktober deltok Energethics forskere på symposiumet 'Why the World Needs Anthropologists: Powering the Planet' ved Durham University i England. Vi holdt en stand der vi presenterte prosjektet og vi organiserte en workshop for konferansedeltakere kalt "Accounting for Energy".
Ingfrid fikk stort utbytte av å studere andre retninger i antropologifaget på skolebenken i Australia. Men det som fascinerte henne aller mest var alle de små, kulturelle forskjellene som oppstod i hverdagen. - Som da jeg skulle lage meg toast, tok ketsjup mellom osteskivene og folk trodde jeg var sprø, skriver hun. Les Ingfrids reisebrev om halvåret ved JCU.