Utdanning

Nyhetsarkiv for Utdanning

Hvordan brukes tverrprofesjonelle ansvarsgrupper for å støtte barn i tøffe livssituasjoner som trenger tett samarbeid mellom barnevern og skole? Dette har forskere med tilknytning til BLI undersøkt i en ny studie.
Ved å reise til Flåm i Sogn og Fjordane blir studentene eksponert for tematikk innen klimatilpasning, samfunnssikkerhet, naturvern, flom- og skred-prosesser, næringsutvikling, biologisk mangfold og mye annet, og de vil lære å anvende ulike sider ved geografifaget til å forstå og forklare både naturlige og samfunnsmessige prosesser som foregår på et sted som Flåm.
GEO110-studentene kartlegger kaffeprisene på kaféer i Bergen om dagen. Formålet er at studentene skal bli kjent med en GIS webapplikasjon og hvordan slike verktøy kan brukes til kartlegging i felt.