Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

While the snow depth in Kvamskogen may not have been impressive to most Norwegians, it was the most snow many of the twenty-four students on the STIM winter trip had ever seen. We attracted top skiing and snowboarding talent from Ethiopia, India, Australia, New Zealand and Venezuela.
De er 30 mikrometer (μm) små, noen har pigger andre har søkk. Pollenkorn er de mannlige kjønnscellene til blomstene, og brettes nå ut over flere vegger på De naturhistoriske samlinger. Kari Hjelle, Bergen Museum, og Jan Berge, Institutt for biologi forteller På Høyden om den ny utstilling.
Professor II, Kathy Willis, is a co-author in a Science article about invasive plant species in the Galápagos Islands that turn out to be native after all.
En undersøkelse fra Wall Street Journal viser at matematikere har de beste jobbene.
Dyp geotermisk energi har et enormt potensial for tilnærmet utslippsfri produksjon av kraft og varme.