Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

Nyhetsarkiv for Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet

BIO forsker, Frede Thingstad, ble tildelt den fremst prisen som tildeles norske forskere - Møbiusprisen 2010.
Få med deg spennende foredrag om forskning innen hav og atmosfære. Som en del av Forskningsdagene arrangerer Geofysisk Institutt og met.no/Vêrvarslinga på Vestlandet åpent hus med forelesninger på Geofysisk institutt.
Det var bildebehandlingsgruppen som i år synliggjorde matematikk på Festplassen in Bergen under strålende vær ved Forskningsdagene 24-25 september 2010.
Et kurs på UNIS gir en unik mulighet til å møte engasjerte studenter fra hele verden, i tillegg til at man møter fagfolk som er eksperter på forskjellige felt.
I forbindelse med Forskningsdagene delta ti unge forskere på Forsker Grand Prix. De har fire minutter hver til å overbevise publikum og dommere om forskningen sin.